Beställning

Hos oss på Bihome är det enkelt att handla. Du fyller på din varukorg med den eller de produkter
som du önskar köpa. När du är klar klickar du på din varukorg där du fyller i dina uppgifter och
lägger din beställning. Du kan välja olika sätt att betala: du kan betala med kort eller via din bank,
du kan också välja faktura. Du kan också betala med Swish.

När du beställer över Internet får du en orderbekräftelse från oss. Bihome har inte några
faktureringsavgifter eller övriga dolda kostnader. Priserna på våra varor anges i svenska kronor
inklusive moms.

Bihomes bolagsnamn är mkm heminredning AB med org.nr 559051-0714.

Betalningssätt

I samarbete med Payson erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning eller direktbetalning, du väljer ditt betalsätt efter slutfört köp. Fakturan skickas till den angivna e-posten i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. 

Du kan också betala med Swish direkt till Bihome.

Frakt och Leverans

Vi levererar normalt varorna redan efter 2-3 vardagar. Vid beställningar tillkommer 48 kr i fraktavgift inom Sverige. Alltid fri frakt vid köp över 800. Vi skickar varorna så fort som möjligt och dina produkter levereras direkt i brevlådan eller vid större försändelser till postens utlämningsställe. Paketen ligger hos paketombudet i 14 dagar. Eventuellt outlösta paket debiteras med 150 kr. Ofta behövs giltig legitimation vid uthämtning av paket.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Fraktkostnaden syns alltid i din varukorg. Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis gör vi allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Om försändelsen skulle förkomma i postens hantering görs reklamation till posten.

Allmänna villkor

Bihome tillämpar Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Du kan alltid betala smidigt och säkert direkt med kort, faktura eller via din bank. När du beställer över Internet får du en orderbekräftelse. För att kunna handla hos oss måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande. Genom köp, registrering av användarkonto hos oss och användande av våra tjänster godkänner du våra vid var tid gällande villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga. Beställning är bindande från och med att orderbekräftelse erhållits av kund. Bihome AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss. Skulle en vara du beställt inte finnas på lager kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Priser

Bihome har inte några dolda kostnader och priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms.

Leveranstid & leveransförsening

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Fraktkostnaden syns alltid i din varukorg.

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. VI kommer att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Om försändelse skulle förkomma vid postens hantering ska reklamation göras till posten. Sådan försändelse ersätts inte av oss.

Nöjda kunder

Vi vill ha nöjda kunder. Om du får något problem med en produkt ska du kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till service och kundtjänst. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot.

Byte

Vi tillämpar full bytesrätt. Om du av någon anledning inte är nöjd kan du byta ditt plagg inom 14 dagar. Berätta vad det beror på att du vill byta varan. Varan ska returneras i nyskick och i originalförpackning tillsammans med uppgifter om namn, ordernummer/fakturanr och information om vad du vill byta till Bihome, Stävholmsgränd 116, 12749 Skärholmen. Du som kund står för returkostnaden till oss. Om varan återlämnas i annat skick än nyskick förbehåller vi oss rätten att erhålla ersättning för varans värdeminskning. Så snart vi har mottagit varan uppdaterar vi eventuella fakturor och skickar önskade varor.

Öppet Köp / Returrätt / Ångerrätt

Bihome tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Du får gärna berätta vad det beror på då vi alltid strävar efter att förbättra vår service. Varan måste returneras i nyskick och i originalförpackning. Kunden står för returkostnaden. Så snart vi har återfått varan registreras återbetalningen av dina pengar. 

Reklamation

Bihome tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter. Produkter som tvättats fel utgör inte grund för reklamation, tänk därför på att alltid tvätta siden med enzymfritt tvättmedel så att dina produkter håller så länge som möjligt! Lös inte ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på den beställda varan. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet och skriva anledningen till returen på paketet. Skicka också meddelande till Bihome för att informera om reklamationen.

Outlösta paket

Outlösta paket debiteras med 150 kr. 

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i annonser och trycksaker. 

Säkerhet & integritet GDPR General Data Protection Regulation

All hantering av personuppgifter sker i enlighet med svensk lag & GDPR. Dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas i enlighet med rådande lagstiftning. Du kan läsa mer här.